pondělí 2. února 2015

Proč " i cesta je cíl"?

" I cesta je cíl"


Jako téma a motto tohoto blogu jsem si zvolila citát o cestování a to " i cesta je cíl". A proč? Protože  tento citát pro mě  vyjadřuje pravou podstatu cestování. Máme nějaký cíl, ale to, jak se k němu dostaneme, to co na cestě prožijeme, zažijeme a vidíme je stejně důležité jako cíl, ke kterému se snažíme dostat. Pokud jedeme či jdeme do krajů neznámých nebo i známých, tak přece nezavíráme oči. Naopak máme oči i další smysly ve střehu. Vnímáme krásu okolní krajiny, vůni přírody nebo ruch města a jeho obyvatel. 

A co víc, já osobně si tento citát připomínám, když už na cestě nemůžu, ať už psychicky nebo fyzicky a myslím si, že by snad bylo lepší zůstat doma, protože cíl se zdá v nedohlednu a já si zoufám. Zpomalím, rozhlédnu se okolo a řeknu si " i cesta je cíl" a začínám si cestu znova užívat. Alespoň většinou :) . 

Takže pro všechny, kterým na cestu kamkoliv chybí elán a zdá se jim, že cíl je v nedohlednu " I CESTA JE CÍL ". 


Tato fotka, je z cesty na kolech, kdy jsme jeli z  Prahy do Vídně. Všechno- stan, spacák, oblečení, atd.jsme si vezli na kolech a denně ujeli okolo 100 km a myšlenku "i cesta je cíl" jsem si musela  denně připomínat :). O této cestě, jako o mnohých dalších, tady budu samozřejmě psát. 



Žádné komentáře:

Okomentovat